2019年6月12日水曜日

#435「日高屋」で「黒酢しょうゆ冷し麺」を食べてきました。Chilled Chinese noodles.


今日は「黒酢しょうゆ冷し麺」を紹介します。



【お店の情報】
日高屋

【本日のお会計】
黒酢しょうゆ冷し麺 ¥740
餃子餃子セット
---------------------------------------------
合計 ¥740(税込)

【メニュー選択の理由】

本当は「汁なしラーメン」が興味深くで食べに行ったのですが
暑くて「冷やし中華」にしたのです。

【「黒酢しょうゆ冷し麺」を食べての評価】


爽やかな酸っぱさを感じました。
りんご酢のようです。

結局、具を全部のせて食べました。
となると分けて盛ってある意味がないかな?


餃子はいつもながらの
オーソドックスな味を楽しめました。

【最後に一言】

いよいよ「冷やし中華」の季節です。
自分の好物でもあります。
大抵大盛りを頼みますが
今日は餃子セットだったので普通盛りにしました。


YouTubeに動画↓もアップしたのでご覧ください。


あるいは直接→YouTube

【英語への翻訳】

2.8

にほんブログ村 グルメブログ フードライターへ

【今日のブログ記事の英訳】


Translate the outline of today's blog into English

As we summarized the article, the Japanese content and nuance may be different.
You can feel the contents of the blog article by watching YouTube videos.


Today's Restaurant
「日高屋」(Hidaka-ya)

「日高」Hidaka = Hidaka City, Saitama Prefecture
「屋」Ya = shop



Hidakaya is a chain store, with about 300 stores in the metropolitan area.


Meal Menu
Set meal.
Chilled Chinese noodles in black vinegar soy sauce.
Gyoza.

Black vinegar includes vinegar and apple vinegar.


Blog Summary

Japan is hot in summer, so sometimes I eat cold Chinese noodles instead of ramen.
I felt very hot today.
I am the first to eat cold Chinese noodles this year.

Receipt
Set meal ¥740
--------------------------------------------------
Total ¥ 740 (tax included)
about 6.6
Today's exchange rate.  $1=¥112

日高屋 北上尾店ラーメン / 北上尾駅
昼総合点★★☆☆☆ 2.8

0 件のコメント:

コメントを投稿