2019年7月14日日曜日

#467「はなまる」で「豆乳坦々うどん」を食べてきました。


今日は「濃厚豆乳坦々うどん」を紹介します。


【お店の情報】
はなまる

【本日のお会計】
濃厚 豆乳坦々うどん ¥680
ミニカレー ¥270
とり天 ¥140
---------------------------------------------
合計 ¥1,090(税込)

【入店の理由】

今日は混みそうなので時間をずらして
フードコートしかないと思った次第。
でも並んでいました。

【「豆乳坦々うどん」選択の理由】

事前にWeb検索してこのメニューに決めていました。

【「豆乳坦々うどん」を食べての評価】


豆乳の味がするのかと思いきや
全く豆乳臭さはありませんでした。

坦々と言うだけあってやはり辛いです。


トッピングは「とり天」にしました。
しっかりとした鶏肉を感じました。

それとやはりミニカレーをセットにしました。
この素朴なカレーの味は魅力です。

【最後に一言】


最後に残ったスープをすすると
しっかりと豆乳の味がしました。



【ご報告!】

#1KCreator
皆様の暖かいご支援によりまして
この度、YouTubeの自分のチャンネル「SenbeiOK」チャンネルの
登録者数が1,000名を突破しました。
これからも美味しい動画をお届けしますので
ご期待ください!



YouTubeに動画↓もアップしたのでご覧ください。

あるいは直接→ YouTube

【英語への翻訳】

Translate the outline of today's blog into English


As we summarized the article, the Japanese content and nuance may be different.
You can feel the contents of the blog article by watching YouTube videos.

Today's Restaurant

「はなまる」(Hanamaru)
Home Page

It is a chain store of "Udon".
There are 458 stores nationwide. (2018/02)
There are shops in China and Malaysia.

Meal Menu

「豆乳坦々うどん」
"Tonyu Tantan Udon"
Soy milkTantan noodlesUdon

Soy milk, so the color of the soup is white.
It is hot because it is a Udon version of Tantan noodles.

With Tantan noodles

Tantan noodles were born in Sichuan, China.
The ingredients are spicy minced meat, mustard plant pickled, etc.

Tantan noodles in Sichuan, China transform to Tantan Udon in Japan.
I think using soymilk in the soup is for health-consciousness.

It seems to be popular with women.
This udon looks good for your health.

Receipt
Tonyu Tantan Udon ¥680
Mini curry rice ¥270
Tempura of chicken fillet ¥140
--------------------------------------------
Total ¥ 1,090 (tax included)
about 9.7

Today's exchange rate.  $1=¥112


にほんブログ村 グルメブログ フードライターへ

はなまるうどん ベニバナウォーク桶川店うどん / 桶川駅
昼総合点★★☆☆☆ 2.8

0 件のコメント:

コメントを投稿