2019年9月28日土曜日

#544「ぎょうざの満洲」で「マーボ豆腐」を食べてきました。


今日は「ぎょうざの満洲」に入ってみました。


【お店の情報】
ぎょうざの満州


【本日のメニューとお会計】
マーボ豆腐セット ¥874
焼き餃子6個、ライス(普通)、スープ、漬物
--------------------------------------------------------------
合計 ¥874(税込)

【「マーボ豆腐」選択の理由】

今日は暑い!
「冷やし中華」だな。

と思ってWebで事前調査すると無い!
となれば「マーボ豆腐」だな。

お店で注文が終わって何気なく
テーブルの上のメニューを見ると

「冷やし中華」はあったのでした…

【「マーボ豆腐」を食べての評価】



期待を裏切らない味です。

山椒入りと表示がありましたが
あまり辛さは感じませんでした。

久しぶりにお酒抜きで食べた「マーボ豆腐」
素直な味に舌鼓を打ちました。

餃子は看板商品ですので言うことはありません。

【最後に一言】

この街の家庭の冷蔵庫には
必ず「まんしゅう餃子」の冷凍餃子がある!

YouTubeに動画↓もアップしたのでご覧ください。

あるいは直接→ YouTube

2.9

【今日のブログ記事の英訳】

Translate the outline of today's blog into English


As we summarized the article, the Japanese content and nuance may be different.
You can feel the contents of the blog article by watching YouTube videos.

Today's Restaurant

The catchphrase of “Gyoza no Manchu” is that our restaurant is near the station.
We have been operating under the theme of shops loved by customers.
店舗数90店(2019/01 

We have been operating a Chinese restaurant for 48 years since our establishment.
90 stores (2019/01)

The president's lunch is her company's dumplings and ramen every day.
Even if I eat every day, I won't get bored with wonder.

Meal Menu

Mapo tofu meal set

Gyoza,pan-fried dumpling
Soup
Pickles

Blog Summary

私は今日のランチにマーボ豆腐を食べたくなりました。
私は駅の近くにあるこのレストランに入ることにしました。

このお店の名前には「餃子」が入っています。
「餃子」も美味しいレストランです。
I wanted to eat mabo tofu for lunch today.
I decided to enter this restaurant near the station.

The name of this store includes "gyoza".
This restaurant is famous for its delicious dumplings.

Receipt

Mapo tofu meal set ¥874
6 grilled dumplings, rice (M size), soup, pickles
-----------------------------------------------------
Total ¥ 874 (tax included)
about 7
Today's exchange rate.  $1=¥112

にほんブログ村 グルメブログ フードライターへ


ぎょうざの満洲 桶川西口店餃子 / 桶川駅
昼総合点★★☆☆☆ 2.9

0 件のコメント:

コメントを投稿