2019年9月24日火曜日

#540上野駅ナカ「たいめいけん」で「オムライス&カニクリームコロッケ」を食べてきました。


今日は上野駅ナカ「たいめいけん」に行ってきました。




【お店の情報】
「洋食や 三代目 たいめいけん」
東京都台東区上野7-1-1 エキュート上野3F
上野駅構内、13番線大宮・水戸方面の下り階段口脇



<本日のメニューとお会計>
オムライス
&カニクリームコロッケ ¥1,600
----------------------------------------------
合計 ¥1,600(税込)

【入店の理由】


上野駅に「たいめいけん」があるのは
以前から知っていました。



「フードライター」ブログをやっているからには
そろそろ行くしかあるまい!
と思った次第。

【メニュー選択の理由】

看板のオムライスだけだと絵にならない。
そこでハンバーグとは思いましたが


急遽カニクリームコロッケを選択しました。

【「オムライス&カニクリームコロッケ」のお味はいかに?】

一口オムライスを口に含むと
フワッとして玉子本来の香りが口中に広がりました。

流石の味であると思いました。
オムライスの中のライスも上品な味です。

ソースは
ケチャップ、デミグラスソース、トマトソース
から選べます。

自分はトマトソースにしました。

カニクリームコロッケはカニの手が
中心に入っていました。

食べ方に困って最後は手で食べちゃいました。
味は手堅い味です。

【最後に一言】

ランチメニューなどはリーズナブルな価格で
提供されていました。

今後は一通りのメニューを食べるようだな
と思いました。


YouTubeに動画↓もアップしたのでご覧ください。

あるいは直接→ YouTube

3.0

【今日のブログ記事の英訳】

Translate the outline of today's blog into English


As we summarized the article, the Japanese content and nuance may be different.
You can feel the contents of the blog article by watching YouTube videos.

The story of the restaurant inside the station. Part 7

If you leave the station, there are all kinds of restaurants.
We look for the restaurant under the condition that does not go out of the station and enjoy the gourmet.

I entered restaurant "Taimeiken" in Ueno station in Tokyo today.

<Rule>
I need to find a restaurant inside the station.
I have to choose a different menu when entering the same restaurant.

Meal Menu

Omelette and Rice & Crab Cream Croquette

Blog Summary

Today, I had lunch at the famous restaurant "Taimeken" located at Ueno Station.
I was able to enjoy the taste of history and tradition.

Receipt

Omelette and Rice & Crab Cream Croquette ¥1,600
---------------------------------------------
Total ¥ 1,600 (tax included)
about 14.7
Today's exchange rate.  $1=¥109

にほんブログ村 グルメブログ フードライターへ


洋食や 三代目 たいめいけん洋食 / 上野駅京成上野駅稲荷町駅
昼総合点★★★☆☆ 3.0

0 件のコメント:

コメントを投稿