2019年8月8日木曜日

#492「とんでん」で「ランチいわし天丼・そば」を食べてきました。


今日は「ランチいわし天丼・そば」を紹介します。



【お店の情報】
和食レストラン「とんでん」


【本日のお会計】
ランチいわし天丼・そば ¥980
---------------------------------------------
合計 ¥1,058(税込)

【入店の理由】

「ランチを奢るから一緒に行こう」
と言われて断れない関係でした。

【メニュー選択の理由】

奢ってくれる人よりも高額なもの頼みづらいので
絵的にこれを選びました。

【「ランチイワシ天丼・そば」を食べての評価】


お蕎麦は茶そばでした。
「つけ汁」のダシが濃くて好感が持てました。

天丼には
「いわし」「かぼちゃ」「えび」
「舞たけ」「いか」「オクラ」
がのっていました。

「とんでん」ならではの
手堅い仕上がりでした。

【最後に一言】

最後にそばの「つけ汁」だけ味わってみましたが、
濃い味のダシなのが舌に伝わります。

YouTubeに動画↓もアップしたのでご覧ください。

あるいは直接→ YouTube
  
2.8

【今日のブログ記事の英訳】

Translate the outline of today's blog into English

As we summarized the article, the Japanese content and nuance may be different.
You can feel the contents of the blog article by watching YouTube videos.

Today's Restaurant
「とんでん」(Tonden)
https://www.tonden.co.jp

The company name is derived from "Tonden soldier".
It is the name of soldiers who used to guard and develop Hokkaido in the old days.

Tonden is a Japanese family restaurant.

Meal Menu
Lunch set meal.
A bowl of rice topped with deepfried fish and vegetables.
Fish is a sardine and shrimp and squid.
Vegetables are pumpkin and mushroom and okra.
Soba noodle.

Blog Summary
A senior invited me to lunch.
A senior pays me for the lunch.
As I can’t order a lunch higher than my seniors, I chose beautiful food pictorially.

Receipt
Lunch set meal. ¥980
--------------------------------------------------
Total ¥ 1,058 (tax included)
about 9.6
Today's exchange rate.  $1=¥110

にほんブログ村 グルメブログ フードライターへ


和食レストランとんでん 桶川店ファミレス / 桶川駅
昼総合点★★☆☆☆ 2.8

0 件のコメント:

コメントを投稿